tirsdag den 13. november 2012

Uhm.... hjemmelavede romkugler...

I temmelig lang tid har vores kantinedamer på arbejdet lavet romkugler 1 gang om ugen.
Om det var noget man kunne blive forfalden til.... JA JA og JA.

De smagte så godt, men var lidt dyrt i længden at købe dem.
Spurgte flere gange om man måtte bede om opskriften, men næ nej, den ville de ikke lige ud med.

Nå, men pyt, hvad gør en klog.
Kigger på nettet, men inden jeg nåede mere end det, sidder jeg i bilen i går og hører vores lokalradio, mens jeg venter på det bliver grønt.
Radioværterne var igennem til en lytter, som havde vundet et eller andet. De spørger hvad hun laver, og hun svarer romkugler.
Og lige der, ud i æteren, fortæller hun opskriften på hvordan man laver drøngode romkugler.
Og det var så nemt, at bilen fluks blev drejet ind på Fakta's parkeringsplads, for at jeg kunne hente ingredienserne i Fakta.
Havde dog ikke lige tid i går til at få dem lavet, men det havde jeg så nu.

Glæder mig til at have nogle af dem med på arbejdet, for at min dejlige kollega kan smage og om hun syntes de er lige så gode som kantinedamernes.

De ligner i hvert fald meget godt. Og jeg syntes de smager rigtig godt.


6 kommentarer:

  1. Mine minder om romkugler er fra dengang, jeg som ung pige, arbejdede i en bagerbutik. Bageren brugte gamle rester af wienerbrød som basis i kuglerne. Det gør du forhåbentlig ikke! ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Fru Olsen, nej det gør jeg ikke.... det er frisk kage der bliver brugt.
      Og de er blevet godkendt af mine kollegaer.... de har spist med stor velbehag i dag.
      Knus Dianna

      Slet
  2. Hvor ser de lækkere ud,jeg må vist en tur på nettet

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Conny
      Send en email til mig på; diannanielsson@live.dk, så skal jeg sende dig opskriften.
      Kh. Dianna

      Slet